Samuel, Poproč

Každý z nás rád sníva a je šťastný, keď sa mu splnia jeho sny. Mne sa taký jeden veľký sen splnil, keď som sa zúčastnil zájazdu s Projektom Integrácia za Marekom Hamšíkom do Neapola, ktorý som vyhral v zbere sabi viečok. Skúsim Vám v krátkosti tento môj zážitok opísať. Ani neviem, kde mám začať. Tak poďme pekne od začiatku môjho úžasného výletu. Začalo sa to stretnutím na letisku v Bratislave. Nikoho som nepoznal, chvíľami som mal zmiešané pocity, všetci sme sa okolo seba len obzerali, že ktorí asi ideme spolu na ten výlet. Všetko sa ale zmenilo vo chvíli, keď medzi nás prišiel Slavo (Slavomír Krafčák – vedúci zájazdu) a začal nám v krátkosti rozprávať, čo všetko na nás čaká, aký program je pre nás pripravený. Zrazu som sa už nevedel dočkať odletu. Čakanie na odlet nám ešte spríjemnil Otto Weiter, ktorý nás prišiel pozdraviť a daroval nám na cestu balíčky so sladkosťami. Nasledovalo lúčenie s rodičmi a hor sa za dobrodružstvom. Po prvýkrát v živote som letel lietadlom a nie hocijakým, hneď vládnym špeciálom. Bola to paráda. Po pristaní v Ríme na nás už čakala delegácia, ktorá nás srdečne privítala na čele s jeho Excelenciou  pánom veľvyslancom pri Svätej stolici Petrom Sopkom s manželkou. Spoločne sme sa presunuli do Vatikánu, kde sme absolvovali niekoľkohodinovú prehliadku Vatikánskych záhrad pre VIP skupinu s odborným výkladom pani Pilátovej z veľvyslanectva. Na druhý deň nás čakala prehliadka večného Ríma turistickým autobusom a návšteva Veľvyslanectva Slovenskej republiky v Ríme, kde sme sa stretli s jeho Excelenciou pánom veľvyslancom Jánom Šothom. V popoludňajších hodinách sme sa vlakom presunuli do Neapola. Tretí deň bol oddychový a keďže nám počasie prialo užili sme si ho kúpaním v mori a hraním plážového futbalu. Všetci sme sa do sýtosti vyšantili. Na ďalší deň bola naplánovaná prehliadka Neapola, ktorú sme si neskutočne užívali, pretože sme boli najväčšou atrakciou pre domácich Talianov práve my. Keďže sme mali na sebe oblečené dresy Mareka Hamšíka každý sa chcel s nami fotiť, aj si nás kamerovali. Dokonca sme zaujali až tak, že o nás písali aj v talianských novinách. Najkrajší zážitok z celého výletu prišiel v nedeľu popoludní, keď sme sa dostali na štadión Sao Paolo a sledovali sme zápas medzi Neapolom a Benevento Calcio. Škoda len, že Marek nedal v zápase gól, ktorým by vyrovnal rekord Diega Maradonu. Hádam sa mu to podarí už čoskoro. Atmosféra na štadióne bola neopísateľná, keď sme povzbudzovali Mareka, pridal sa k nám celý sektor fanúšikov, skoro sme si vykričali hlasivky. Po skvelom zápase, keď Neapol vyhral 6:0, sme absolvovali spoločnú večeru s fenomenálnym futbalistom a skvelým človekom Marekom Hamšíkom. Marek nám poďakoval za to, že sme ho tak fantasticky povzbudzovali a podpísal nám svoje dresy. Po takýchto skvelých spoločne strávených dňoch sme sa plní úžasných zážitkov vracali domov opäť vládnym špeciálom. Bol to pre mňa výlet, na ktorý nikdy nezabudnem. Tak veľa som toho videl a zažil, a ešte k tomu som spoznal úžasných ľudí, ktorí navždy ostanú v mojej pamäti. Verím, že ešte budem mať príležitosť sa s vami stretnúť. Veľké poďakovanie patrí všetkým, ktorí za týmto Projektom Integrácia stoja, ale hlavne Slavovi, Vierke, Katke, Jurajovi, Fabiovi a Stanke, že ste sa o nás tak skvelo počas celého zájazdu starali a dozerali na našu bezpečnosť. Prajem Vám veľa úspechov vo vašej krásnej práci, aby ste mohli naďalej plniť sny ďalším deťom. ĎAKUJEM 🙂